دبیر کمیسیون مدرسه‌یاری:

مرحوم احمد صافی به‌دنبال اصلاح امور جامعه از طریق آموزش و پرورش بود

دبیر کمیسیون مدرسه‌یاری گفت: معلم بودن مرحوم احمد صافی هویت سازمانی‌‌شان را مشخص می‌کرد و همواره به معلم بودن خود نیز افتخار می‌کرد، در واقع به دلیل تصدی پست‌های مختلف از معلم بودن غافل نمی‌شد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد درگذشت مرحوم احمد صافی که در محل سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از توفیقات و نعمت‌های الهی به بنده آشنایی با مرحوم صافی بود، روزهای آغازین ورودم به آموزش و پرورش این توفیق را پیدا کردم و تا آخرین روزهای حیات ایشان نیز، سعی به بهره‌بردن از وجودشان داشتیم.

وی افزود: مرحوم صافی حق استادی بر گردن مسئولان آموزش و پرورش داشتند و نام ایشان با نام این وزارتخانه پس از انقلاب گره خورده است.

دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: از منظر شخصی و شخصیتی مرحوم صافی، دارای صلابت، صمیمت، صداقت بود و این خصلت‌ها را تا پایان عمر به همراه داشت، همچنین دارای ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی بودند، اولین ویژگی تواضع و دومین ویژگی سخت‌کوشی بود.

نویدادهم یادآور شد: همواره شاهد تلاش‌های سخت‌کوشانه ایشان بودیم و این موضوع چیزی است که هم خانواده و هم افرادی که با مرحوم صافی کار می‌کردند، می‌توانند شهادت بدهند.

وی با بیان اینکه مرحوم صافی از چیزی تحت عنوان بی‌سوادی بیزار بود، اضافه کرد: در بیشتر جلسات تعلیم و تربیتی شاهد حضور این بزرگ‌مرد بودیم، می‌‌دیدیم که به چه نحوی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است و بدون هیچ چشم‌داشتی در حال کار است.

دبیر کمیسیون مدرسه‌یاری با اشاره به خدمات مرحوم صافی در وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: معلم بودن ایشان هویت سازمانی‌شان را مشخص می‌کرد و همواره به معلم بودن خود نیز افتخار می‌کرد، در واقع به دلیل تصدی پست‌های مختلف از معلم بودن غافل نمی‌شد. همچنین در تمامی محافل از تربیت معلم سخن به میان می‌آورد.

نویدادهم ادامه داد: همچنین ایشان نسبت به نقش شورای عالی آموزش و پرورش و قوانین این شورا بسیار واقف بودند. در بسیاری از مراسم‌ها، همایش‌ها و... به عنوان نماینده شورای عالی حضور پیدا می‌کرد و سعی بر این داشت که مشکلات آموزش و پرورش را حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم صافی به شدت مسئولیت‌پذیر بود و نسبت به باورهایش، به اندیشه‌هایش، به اسلام، به انقلاب، به ایران و فرزندان این سرزمین عشق می‌ورزید. همچنین در بحث خیرین مدرسه‌ساز و این امر مهم بسیار تلاش می‌کردند، چرا که به رسیدگی به دانش‌آموزان باور قلبی داشت.

دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: مرحوم صافی یک مُصلح بود، یعنی به دنبال اصلاح امور جامعه از طریق آموزش و پرورش بود و معقتد بود منشا شروع هر حرکتی در جامعه باید از آموزش و پرورش باشد.